StumbleUpon

StumbleUpon is een in Nederland nog relatief onbekend social media platform. In America is het echter al een stuk populairder en veel gebruikt door bedrijven. Met StumbleUpon kun je heel simpel websites, blogs, infographics of andere content delen en daarmee aanbevelen bij anderen. Andere gebruikers kunnen dit uiteraard ook doen met hetgeen jij (als bedrijf) er zelf op zet.

Door één klik kun je bekijken welke content voor jou interessant is. Dit maakt dat gebruikers van StumbleUpon, alleen gepersonaliseerde content te zien krijgen (Zdnet, 2014).

Image

Voor bedrijven is dit sociale medium erg handig om de eigen website te delen met anderen (Turner, 2014). Maar dit is niet de enige sterkte van StumbleUpon. Door het delen van verschillende websites, laat je zien wat jouw bedrijf leuk of interessant vindt. Hierdoor is het mogelijk om een sterker merk op te bouwen en om meer bekijks op je eigen website te genereren.

De grootste kracht van dit medium is de kwaliteit van het aanbod samen met het feit dat alles wat je ziet, wordt afgestemd op jouw interesses. Op die manier kun je als bedrijf jouw eigen content aanbevelen bij community’s met de juiste interesses (Mol, 2014).

Ook is het mogelijk om een koppeling te maken met je andere social media accounts, zodat je gemakkelijk kunt zien of jouw vrienden (of doelgroep) ook ‘stumblen’.

Het is wel belangrijk om actief te blijven op dit je StumbleUpon account. Als je veel ‘liked’ en reageert op anderen, is krijg je meer volgers. Bovendien is het zo dat als andere gebruikers jouw content ‘liken’ de kwaliteit van jouw account groter wordt (Mol, 2014). Genoeg redenen om actief te worden op StumbleUpon dus!

Bronnen:

Mol, M. V. (2014, 03 18). Queromedia. Retrieved from Queromedia: http://www.queromedia.be/big-content-small-fish/algemeen/meer-traffic-naar-je-content-via-stumbleupon-30662/
Socialmediablog. (2014, 03 18). Retrieved from Socialmediablog: http://socialmediablog.nl/social-media-kanalen/
Turner, J. (2014, 03 18). 60secondsmarketeer. Retrieved from 60secondsmarketeer: http://60secondmarketer.com/blog/2010/04/09/top-52-social-media-platforms/
Zdnet. (2014, 03 18). Retrieved from Zdnet: http://www.zdnet.be/internet/136032/stumbleupon/

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s