Bedrijfsblog

Een bedrijfsblog behoort natuurlijk ook tot de mogelijkheden van een social media aanpak voor bedrijven.
Een blog is bij uitstek geschikt om je bedrijf persoonlijker te maken en om je websitebezoeken te verhogen. Gebleken is namelijk dat een interessante blog 50% meer bezoekers naar jouw website trekt. Bovendien zorgt een blog voor goede zoekmachineresultaten. Begin dus snel met bloggen!

Bij het beginnen van een blog is de eerste voorwaarde dat de posts die je plaatst, wel daadwerkelijk interessant moeten zijn voor jouw doelgroep. Als dat niet zo is, zullen er uiteraard ook niet meer mensen naar je website komen.
Zo kun je bijvoorbeeld over je producten bloggen, of veelgestelde vragen in je blog beantwoorden. Maar je kunt ook tips of instructies geven die te maken hebben met jouw product. Vertel het verhaal hoe jouw product tot stand is gekomen of vertel de nieuwste trend die met jou product (of dienst) te maken (Veldwijk, Veldmerk, 2014).

Zorg er in je blog voor dat je je bewust bent van je doelgroep en dat je voor hen schrijft. Welke onderwerpen vind jouw doelgroep belangrijk en naar welke informatie zijn zij op zoek? Focus je hier op in je blogposts en je zult zien dat je meer volgers en bezoeken op je blog krijgt.

Let ook op de tijden dat u berichten op uw blog plaatst. Uit onderzoek is gebleken dat berichten in het weekend tot meer reacties leiden en berichten in de ochtend zorgen voor meer links naar uw blog.
Experimenteer vooral met het plaatsen van berichten op verschillende tijden. Maar zorg er na verloop van tijd wel voor dat de berichten rond dezelfde tijd verschijnen, zodat uw doelgroep weet wanneer zij naar uw blog moeten komen (Veldwijk, 2014).

Bronnen:

Goossens, G. (2014, 03 23). Frankwatching. Retrieved from Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2013/12/17/aanwezig-zijn-is-niet-genoeg-benut-jij-alle-kansen-van-social-media/
Veldwijk, J. (2014, 03 23). Veldmerk. Retrieved from Veldmerk: http://www.veldmerk.nl/zakelijk-bloggen-in-b2b-10-tips-voor-succes-en-resultaat/
Veldwijk, J. (2014, 03 23). Veldmerk. Retrieved from Veldmerk: http://www.veldmerk.nl/zakelijk-bloggen-waarom-bedrijven/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s