Google+

Wat is Google + nu eigenlijk en wat kun je ermee als bedrijf? Google + zal veel mensen bekend in de oren klinken, maar wat je er nu precies mee kunt is voor velen nog een raadsel. Lees gauw verder om meer over Google + te weten te komen.

Image

Google + (ook bekend als Google plus one) is volgens velen opgericht om een concurrent van Facebook en Twitter te worden. Het werkt eigenlijk ook op ongeveer dezelfde manier. Je hebt een account en je kunt met je vrienden/volgers berichten delen (Ondernemerinbusiness, 2014).

Het belangrijkste wat Google + anders maakt van Facebook is dat je er meer privacy hebt dan op Facebook. Dit komt door de zogenaamde ‘cirkels’. Hiermee kun je zelf bepalen met wie jij welke informatie wilt delen (Pc en internet, 2014).

Sommige mensen zien Google+ niet als een concurrent van bestaande sociale media, maar als een manier van google om nog meer data van mensen te verzamelen, waardoor zij Google gepersonaliseerder kunnen maken. Door vooral sociale data te verzamelen, kan google ervoor zorgen dat er voornamelijk aanbevelingen van mensen die jij vertrouwt (bijvoorbeeld je vrienden of bloggers die je volgt) in de zoekresultaten terecht komen. Op die manier zul jij sneller op deze resultaten klikken (Laat, 2014).

Maar wat kun je nu als bedrijf met Google plus?
Google plus is nog volop in beweging en er wordt nog veel aan gewerkt, maar als bedrijf kun je er zeker wel je voordeel mee doen. Ten eerste kom je door middel van het gebruik van Google+ hoger in de zoekresultaten. Dit komt omdat google het fijn vindt als je diensten van Google zelf gebruikt. Ze zullen je hiervoor ‘belonen’ door je hoger in de zoekresultaten van Google te laten komen. Hiervoor is het van belang om de door Google ontwikkelde Google+ en +1 button op je pagina te plaatsen (Daarom, 2014).
Daarbij maakt Google+ gebruik van zogenaamde ‘hangouts’. Op deze plekken kun je heel gemakkelijk met je personeel, maar ook met je doelgroep praten. Je kunt hen bijvoorbeeld helpen met een aankoop, of zorgen voor een goed klantenafhandeling. Op die manier werk je via Google plus aan de relatie met je klant (Daarom, 2014).

Tot slot is de informatie die je op Google+ zet van belang. Deze moet interessant genoeg zijn, zodat mensen jouw bedrijfspagina een +1 geven, of zelfs toevoegen aan hun cirkel.
Dus als je als bedrijf actief mee wilt doen aan social media, dan mag Google+ zeker niet ontbreken!

Bronnen:

Beld, B. v. (2014, 03 23). Frankwatching. Retrieved from Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2011/07/19/een-andere-kijk-op-google-wat-google-echt-wil/
Daarom. (2014, 03 23). Retrieved from Daarom: http://daarom.com/google-plus-voor-bedrijven/
Laat, S. d. (2014, 03 23). Frankwatching. Retrieved from Frankwatching: http://www.frankwatching.com/archive/2011/11/08/google-in-5-stappen-een-pagina-voor-je-bedrijf-product-of-merk/
Ondernemerinbusiness. (2014, 03 23). Retrieved from Ondernemerinbusiness: http://ondernemerinbusiness.nl/marketing/social-media-zakelijk-gebruiken/5655/welke-social-media-passen-bij-jouw-bedrijf/#Google+
Pc en internet. (2014, 03 23). Retrieved from Pc en interieur: http://pc-en-internet.infonu.nl/tips-en-tricks/88185-wat-is-google-plus-en-wat-kun-je-er-mee.html

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s