Flickr

Flickr zal bij de meeste van ons wel bekend in de oren klinken. Op dit social media kanaal kun je foto’s en korte filmpjes opslaan en delen met andere Flickr gebruikers. Misschien heb je Flickr wel ooit gebruikt om foto albums met je vrienden te delen. Maar Flickr heeft veel meer mogelijkheden.

Flickr,Online marketing,Comunniatie,LauraMedo

Flickr maakt het mogelijk om op een heel gebruiksvriendelijke manier foto’s te uploaden en deze te ordenen. Door gebruik te maken van ‘tags’ geef je jouw foto’s een duidelijke omschrijving. Maar je kunt ook een uitgebreidere omschrijving bij je foto’s zetten om er meer achtergrond informatie over te geven. Plaats jouw foto’s in bepaalde ‘collections’ en ‘sets’ om op die manier structuur in je account te maken. In je collections plaats je foto’s van een bepaald onderwerp en deze verdeel je weer onder in sets. (Ooijevaar, 2014) Je kunt ervoor kiezen om je foto’s privé te houden of te delen met andere gebruikers. (Wikipedia, 2014) Op Flickr heb je tevens een persoonlijk profiel, waar je je (bedrijfs)informatie op kwijt kan.

Flickr is echt een sociaal medium geworden door het grote aantal gebruikers van het platform (Eecken J. v., 2014). Je kunt gemakkelijk contacten zoeken en mensen in foto’s taggen net als bij Facebook. Mensen kunnen ook op jouw foto’s reageren en naar jouw foto’s linken  (Eecken J. v., 2014).

Tegenwoordig heeft Flickr ook ‘Flickr groups’ (Eecken J. v., 2014). Dit zijn interne groepen in Flickr die zich interesseren in een bepaald onderwerp. Als bedrijf kun je hier gebruik van maken, door de groepen op te zoeken die te maken hebben met jouw product of bedrijf. Zorg ervoor dat jij in deze groepen actief bent, zodat mensen op jouw account kijken en eventueel doorklikken naar je website.

Het gebruiken van de juiste tags is van groot belang om in Flickr in de goede zoekresultaten terecht te komen, maar dit helpt ook zeker mee bij de zoekresultaten in Google. Het gebruiken van de juiste omschrijving bij je foto en het gebruik maken van titels en omschrijvingen in je sets en collections, zorgt er ook voor dat je hoger in de Google resultaten terecht komt. Zorg tot slot voor aantrekkelijke, scherpe foto’s, omdat dit ervoor zorgt dat gebruikers op jouw foto klikken, naar je foto linken of een reactie plaatsen, wat allemaal weer bijdraagt aan betere resultaten. (Mindsharing, 2014)

Bedrijven kunnen door het maken van beeldmateriaal hun bedrijf wat persoonlijker maken. Zorg er voor dat je foto’s maakt die passen bij jouw bedrijf, maar die vooral leuk zijn om te zien. Investeer tijd in Flickr, want het kan een goede toegevoegde waarde bieden voor elk bedrijf. (Eecken J. v., 2014)

Bronnen:

Eecken, J. v. (sd). Inventis. Opgeroepen op 04 02, 2014, van Inventis: http://www.inventis.be/blog/online-communities/flickr-10-essentiele-tips/302/
Eecken, J. V. (sd). Inventis. Opgeroepen op 04 02, 2014, van Inventis: http://www.inventis.be/blog/online-communities/flickr-een-meerwaarde-voor-elk-bedrijf/301/
Marketingfacts. (sd). Opgeroepen op 04 02, 2014, van Marketingfacts: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060606_flickr_voor_marketeers
Mindsharing. (sd). Opgeroepen op 04 02, 2014, van Mindsharing: http://www.mindsharing.eu/flickr.htm
Ooijevaar, R. (sd). Computertotaal. Opgeroepen op 04 02, 2014, van Computertotaal: http://computertotaal.nl/apps-software/aan-de-slag-met-flickr-8-handige-tips-62147
Wikipedia. (sd). Opgeroepen op 04 02, 2014, van Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flickr

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s